2008. január 22., kedd

Aktuális

Most kicsit elszakadok a vizsgáktól.A historiográfia kérdésektől kimerülve leültem híradót nézni tegnap este.Napok óta címlapon virít,a hírek közt az első az a 12 éves kisfiú,aki a Blahán megkéselt egy 15 éves fiút(egy mp3 lejátszóért).Először volt ez a késelés dolog ugye és hogy a hatóságok tehetetlenek.Mert hát kishazánkban 14 év alatti gyermek nem büntethető.Bedugták egy otthonba,megszökött,elkapták,visszaküldték Romániába,meglépett,lehet,hogy megint Magyarországra jön és esetleg megint megkésel valakit.
Kérdem én,hol van ilyenkor a szülő és mit csinál?Otthon(?!) másik 7 gyerekkel,apuka már ült,tesó most ül,anyuka otthagyta az egész pereputtyot egy évre,most hazament.Azt mondták róla mindketten,hogy jó gyerek(?!).Nekik biztosan az,7 másik mellett talán fel sem tűnt,hogy lelépett,míg ki nem tört a botrány.
Hihetetlenül szegények,mocsokban élnek.Én komolyan nem értem,hogy lehet így élni,miért nem tudnak ezek az emberek elmenni dolgozni?Jó,persze,mindent meg lehet magyarázni,nincs munka,ezért vagy azért nem alkalmazzák.Nekem az a véleményem(és gondolom nem vagyok ezzel egyedül),hogy csak az nem dolgozik,aki nem akar.Van mit csinálni,lehet,hogy bölcsész létemre én is valahol egészen máshol fogok kikötni,,mert hiába a diploma,lehet,hogy nem a végzettségemnek megfelelően fogok állást találni.Nem kötelező azt csinálni,amiről papírja van az embernek,ha azzal nem tud elhelyezkedni,mást kell keresni.Ha egyáltalán nincs semmiféle papírja,utcaseprőnek még mindig elmehet,az is munka,azért is kap fizetést,ha keveset is,de kap és már mindjárt nem kell víz és villany nélkül,mocsokban élni.
Vagy egyáltalán,minek vállaltak ennyi gyereket?Van óvszer,van gyógyszer,el lehet kötni a petevezetéket,lehet vigyázni,kismillió olcsó és nem olcsó fogamzásgátló módszer van a világon.Ha egyáltalán nincs pénzük semmiféle gyógyszerre,fogják meg valamelyik purdét,aztán fektessék maguk közé.Persze ezt is remekül meg lehet magyarázni azzal,hogy az a szegény asszony tudatlan.Az zavar az egészben,hogy sokan vágynak gyerekre és sokaknak nem lehet,mások meg sorozatban "gyártják" őket,remélve,hogy kapnak utánuk támogatást.
Arra már nem is gondolnak,hogy azt a gyereket valamiből fel is kell nevelni,szeretni kell(ene),törődni kell(ene) vele,nevelni,tanítani,taníttatni kell.Az ember felelős a gyerekéért és a gyerek nem felelős a szülő bűnéért,a szülő viszont sok esetben felelős a gyermeke bűnéért.Az a gyerek nem véletlenül lett olyan,amilyen.Egy gyerek azt csinálja,amit otthon lát,a szülőket utánozza.Legalábbis többnyire,mert előferdül,hogy homlokegyenest az ellenkezőjét,teszemazt apuci alkoholista és részegen veri anyucit és akkor a gyerek elhatározza,hogy márpedig ő nem lesz alkoholista és nem fogja verni az asszonyt és a későbbiekben tényleg így tesz.Józan,tisztességes életet él.
Kérdem én,miféle felnőtt lesz ebből a gyerekből?Hová tart ez a világ?Esküszöm nem értem,mire jó ez.Nem értem,miért nem tehet semmit a hatóság.Neki vannak jogai,nekem nincsenek?Nincs jogom ahhoz,hogy félelem nélkül,fegyvertelenül végigsétáljak a Blahán fényes nappal,vagy akár este is?Mert Andyval tegnap jöttünk rá,hogy ez az a kissrác,aki a Moon koncert előtt minket is meg akart támadni,tőlünk "csak" egy szál cigit kért meg némi aprót.Ez is abszurd,egy tizenkét éves gyerek már rendszeresen dohányzik...
Persze nem kell velem egyetérteni,nem kell elfogadni az én véleményemet a témában,én csak leírom,amit gondolok.Mondhatod,kedves olvasó,hogy gyerek vagyok még,hogy tizenkilenc évesen fogalmam sincs a világról,vagy akár azt is mondhatod,hogy nem is tudom,miről beszélek és mibe nyúltam,hiszen én burokban nevelkedtem és világ életemben annyi szeretetet kaptam,hogy elmondani sem lehet.Mondhatod azt is,hogy csak beszélek összevissza a semmiről és elefántot csinálok egy bolhából.Megértem.De(kövezz meg ezért) akkorsem tudom elhallgatni a véleményemet,nem tudom magamban tartani,hogy mennyire elkeserít ez az egész.Mert én akkor és ott arra gondoltam,hogy ennek a gyereknek ilyen későn már rég otthon kellene lennie és hogy vajh' a kedves szülő tudja-e,hogy az ő édes kicsi fia cigarettázik és harminc forintért képes lenne leszúrni három lányt.Akkoris azt a kérdést tettem fel magamnak,hogy mit csinál ilyenkor ennek a gyereknek az anyja.Van-e egyáltalán anyja és ha van,lehet-e anyának nevezni az ilyet?És most is ezt kérdezgetem magamban,olvasva a címlapokat,vagy nézve az esti híradót...Anya az,aki ezt hagyja?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése