2008. augusztus 20., szerda

Olvasni- és okulnivaló


Hajrá Anyu(ha) !
A belinkelt bejegyzés, arra az esetre, ha törölnék az ő blogjából:
A minőségbiztosítás iskolapéldája
Hosszú és unalmas, a körülményekhez képest szenvtelen poszt, megint a 2F iskoláról, amivel 2005-2007 közt szerződéses viszonyban álltam.
Hát hogyan is fejezzem ki magam szakszerűen, mondjuk úgy, hogy nekem és az iskolának egészen mások az elképzeléseink a korrekt üzletről.
Minden tanulótól írásbeli véleményt kértek a képzés vége felé, így aztán - mivel, mondjuk úgy, elégedetlen voltam a szolgáltatás színvonalával - részletes véleményt kaptak tőlem, további hasznosításra. És itt a blogon is kidühöngtem magam. Előbbihez az összes fontos személyes adatomat és a lakcímemet adtam, utóbbihoz nyilvános email címet.
Többször említették nekünk az iskola kiváló minőségbiztosítási rendszerét, itt a blogon is szóba hozta egy kommentelő, aki állítása szerint a 2F iskola oktatója.
Nekem a minőségbiztosítási rendszerről, ezen belül a reklamációk, panaszok, bejelentések kezeléséről egyszerű, de kiforrott elképzelésem van. Azt gondolom, hogy szinte elengedhetetlen kellék a szolgáltató írásbeli válasza. A konkrét esetben papír alapon vagy elektronikusan, többféle elfogadható tartalommal.
„(Tisztelt - nem muszáj) Asszonyom! (Sajnálattal - nem muszáj) olvastam [blablabla]. A kérdőívben/posztban foglaltakat kivizsgáltuk, [blabla]. Fontos ügyfeleink megelégedettsége [blablabla]. 
a) Értesítem, hogy intézményünk megengedhetetlennek tartja az Ön által panaszolt üzletkötési módszert, ezért az érintett üzletkötőnkkel azonnali hatállyal szerződést bontottunk, egyúttal valamennyi üzletkötőnk figyelmét felhívtuk [blablabla]. 
b) Anyacégünk előtt ismeretlen a magyarországi átlagkereset nagysága. Korábbi gyakorlatunkat felülbírálva úgy döntöttünk, hogy a jövőben tanulóinknak lehetőséget nyújtunk az általunk oktatott szoftverek kedvezményes áron történő megvásárlására. Ezt a lehetőséget Önnek is felajánlom, kérem, hogy [blablabla] a részletek megbeszélésére.
c) Mi másképp látjuk a dolgot, de azért köszönjük, hogy észrevételeit megosztotta velünk, legközelebbi honlap-, illetve nyomtatványfrissítéskor ügyelni fogunk az egyértelmű fogalmazásra, tankönyveink megújítása pedig már folyamatban van. Bízom benne, hogy [blablabla] (Üdvözlettel - nem muszáj) 2F iskolától valaki."
Hát persze hogy nem. Helyette két hónappal ezelőtt megkeresett a valaki, aki a 2F iskola alkalmazottjaként mutatkozott be. Nem jutottunk messzire, ő nem akart írásban tárgyalni, én meg soha többé nem vagyok hajlandó szóban kommunikálni senkivel, aki a 2F iskolát képviseli, de annyi kiderült, hogy az iskola nem akar nekem semmit mondani, nem is várnak tőlem semmit, egyetlen dolgot akarnak: eltüntetni a posztot a netről, a lehető leggyorsabban, idegesíti őket az elsőoldalas google-találat. Ebben én így nem vagyok partner, nem bírok az lenni, odáig tudok önerőből eljutni, hogy érdeklődve, de tétlenül figyeljem, ahogyan egyre lejjebb sorolódok a google-ban, míg végül elsüllyedek a harmadik oldal alján.
Újabb speciális csavar a minőségbiztosítási gépezetben. Eltűnt a poszt, nem a googleból, hanem a blogból. Valójában nem is érdekel, hogy mire hivatkozva érte ezt el az iskola, bennem még az egészségesnél is kevesebb pátosz van, nem omlott össze az igazságba vetett hitem [blablabla], hülye se vagyok, ráadásul magam is eltüntettem volna merő együttérzésből, ha az említett alkalmazott eltalálja a hangnemet.
No de nem így történt. Akkor én most megpróbálok teljesen tárgyilagosan tájékoztatást adni, hogy mire ügyeljen az, aki szerződést köt a 2F iskolával.
  1. A számítástechnikai szoftverüzemeltető és webtervező képzés kb. 9 hónapig tartott, benne nyári szünettel, heti 4x45 perc. A jelenlegi honlapon első ránézésre úgy tűnik, hogy ebből középfokú OKJ vizsga tehető, második ránézésre már látni, hogy az OKJ szám közvetlenül a szoftverüzemeltető szó után szerepel.
    2007-ben webtervezésből nem lehetett OKJ vizsgát tenni.
  2. Az OKJ vizsga némi elmélet és az Office köré szerveződött, a webtervezői rész a három szoftverre - a Fireworksre, a FlashMX-re, a Dreamweaverre - épített. Ez annyit jelent, hogy az általuk oktatott webtervezéshez szükség volt a három szoftverre.
  3. A tanfolyam ára 2005-ben 383 ezer Ft volt. (OKJ vizsgán ingyen adtak szendvicset és üdítőt, a tankönyvek aranyos füles dobozban érkeztek, nettó ár 382 ezer Ft.)
  4. Ezért a pénzért a 2F iskola nem adott egyetlen szoftvert sem azokból, amiknek a használatát tanította. Sem az Office-t, sem a webtervezős termékeket, sem kereskedelmi verziót, sem akciósat, sem valamilyen student-jellegű, korlátozott tudású változatot.
  5. Az Officenak az olcsóbb változatában (nekünk ilyen van itthon) nincs adatbáziskezelés, anélkül pedig lehetetlen adatbáziskezelést gyakorolni. A képszerkesztő-, webszerkesztő- és flashkészítő programok ára darabonként meghaladja a 100 ezer forintot, egyiket se vettem meg. (A tudnivalók szempontjából lényegtelen, hogy nincs is rájuk szükségem.)
  6. Rövid idézet a 2F iskola egyik saját tankönyvéből: „<BODY TEXT="#FFFFFF" LINK="#000080" VLINK="#00FF00" ALINK="#FF0000" BGCOLOR="#000099">"
    Szerintem ez a tananyag 2006-2007-ben nem volt korszerű. Szerintem ez a tananyag a múlt század végén se volt korszerű. Szerintem nincsen olyan szakember, aki ezt korszerűnek minősítené.
  7. Az Office-hoz kötődő tankönyv előszava szerint a könyv kapcsolódik az Office ELMÉLET és az Office GYAKORLAT című tankönyvekhez, a MagyarOffice 1.0 Professzionális bemutatásával. Mi nem kaptunk Office ELMÉLET és Office GYAKORLAT című tankönyveket. (Arról pedig fogalmam sincs, hogy mi az a MagyarOffice 1.0 Professzionális, de ez csak zárójel.)
  8. A 2F iskola által kiállított, fóliázott papíron valóban szerepel az a szó, hogy diploma, ennek azonban köze nincs a magyar nyelvben diplomának nevezett főiskolai vagy egyetemi végzettséghez. Ez egy többnyelvű igazolás arról, hogy a tanuló a 2F iskolában a 2F iskola saját vizsgáját sikeresen letette. 
A leglényeg: a szerződést aláírás előtt szavanként kell megrágni, akármennyire picik a betűk. Aki egyetlen ponton is úgy érzi, hogy más van leírva, mint amit az ügynök mondott, az ne törődjön azzal, hogy jelentéktelennek látszik az ellentmondás, mindenféle magyarázat nélkül azonnal rúgja ki az ügynököt a lakásból. Legalábbis ha ezen a vidéken él. Errefelé 383 ezer forint nagyon sok pénz.
Két évvel ezelőtt benne volt a szerződésben, hogy 7 napon belül írásban el lehet tőle állni. Az nem volt benne a szerződésben, hogy indok is kell hozzá. (Ha jól értem a 2F iskola dolgaival foglalkozó számtalan fórum egyikén írottakat, ez az utólagos gondolkodási idő az értékesítési módból eredő kötelezettsége az iskolának.) 
Hát mit is mondhatnék. Tényleg minek a dühöngős poszt, nem kell nekem minősítenem a 2F iskolát, megteszik ők helyettem. Azért az nagyon szomorú lenne a virtuális és való világra nézve, ha egy ilyen cég, mint a 2F iskola, tényleg el tudná tüntetni a googleból meg a netről az összes róla szóló kritikát. Egyáltalán nem drukkolok nekik. Itt van, ni. Minőségbiztosítás, 21. század, Európa, ahol ha nem olvasol rosszat róluk, az fog eszedbe jutni, hogy ugyan mennyit fizettek ezért az ügyvédnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése