2008. november 14., péntek

Beköltözés - részletes beszámoló


Harmadszor kezdem el írni ezt a bejegyzést.* Egyszer lefagyott a freeblog, egyszer meg félbehagyatták velem, még elmenteni sem volt időm. Most majd félpercenként mentek.
Szombat este igyekeztem korán ágybabújni, hogy friss és fitt legyek vasárnapra. Ezzel nem is lett volna baj, de nem tudtam elaludni. Ideges voltam, feszült és egyébkéntis... Boldog-szomorú. Reggel cikkcakkban közlekedtem, míg meg nem találtam a kávégépet és le nem főztem a reggeli első mézeskávét. Vittem volna Ledérnek is, de átjött, én meg mentem öltözni. Hétkor jött Laciapu Fannival meg Matyival, Mátéka is befutott nem sokkal később, úgyhogy a fiúk felrakták a bútorokat a teherautóra(egy része fel sem fért, itthon maradt az állólámpám, a székek, beleértve azt is, ami az íróasztalomnál volt), aztán elindultunk, elég későn(11 tájban azt hiszem) értünk fel, út közben meg kellett állni néha ellenőrizni-rögzíteni a ponyvát. A fiúk meg Ledér felhordták a cuccot, aztán Laciapu nekiállt összeszerelni az íróasztalt, ehhez Fanni asszisztált, én meg néztem és fuldokoltam közben(igen, még mindig beteg vagyok). Az asztal után jöttek a polcok, a ruhásszekrény, a két szekrény az áthidalóval, végül a dohányzóasztal és a komód, mindeközben Matyi és Máté összerakták az ágyamat(ami már ottvolt, dobozban, szétszerelve), bekerült az áthidaló alá. A tükrös asztalt is berakták a lányok, felkerült a parkettaszegély egy része is, valamint beüzemeltük a hűtőt és elrendeztük szép lassan az összes bútort. Felkerültek a karnisok, függönyök, amiben tudtam, részt is vettem(csendben megjegyzem, hogy ez igencsak kevés dolog volt...). Amint a könyvespolcok a megfelelő helyre kerültek, Fannival kipakoltuk az összes könyvemet az itthon kidolgozott logika szerint, majd miután a csapat elhagyta a helyszínt és kettesben maradtunk Kedvencnagynénivel, a "törékeny" feliratú dobozokból is villámsebesen kipakoltam. Nagyjából tudtam, hogy mit hová akarok tenni, egy-két dologban igényeltem némi segítséget, bízva az idősebb és jócskán tapasztaltabb nőrokonom ízlésében. A ruhákat a végére hagytam. Na ez volt az a része a játéknak, amikor kipakolni tovább tartott, mint bezsákolni. Az evidens volt, hogy a fehérnemű a komód fiókjaiba megy majd, de hogy ezek után mit hová, arról bizony halvány segédfogalmam sem volt eleinte. A vállfás ruhák helye is elég egyértelmű volt, tehát azokat a nagynéném ki is pakolta, a többi viszont rám várt, nagy nehezen ki is sakkoztam, hogy egyáltalán mi fér el és hová. A konyhában nem volt dolgom, azt már szombaton megoldották a hölgyek.
Este tíz után dőltünk ki, másnap jött Titó, a festőisten, nekem meg ugyebár volt egy, azaz egy egész darab tipográfia órám, arra szépen bemásztam, egész idő alatt vigyorogtam, mint a tejbetök, bizonyám! Hazaestem, közben Titó már lefestette az ajtókat és a csöveket, majd némi pihi után lemértük a maradék falfelületet a konyhában, ahová még tapéta kellett. Befutott a Szobanövény, ott rágta a körmét, piszkálta az orrát(igen, ezt nyilvánosan szokta csinálni, nem úgy, mint bizonyos ismerőseim, akik csendes magányukban követik el eme rettenetes gaztettet) és tépkedte a bajuszát, valamint ötperces intervallumokban kérdezgette Titót, hogy "Ugye már csak a bordűrt kell felragasztanod és aztán vihetlek is haza?". Nem bzmg, még lett volna munka a szegéllyel, a linóleummal és a hifimet is be akartuk üzemelni, ebből csak a linóleum lett meg, de azt is még rögzíteni kellett volna, erre azt hiszem ma kerül sor, nem tudom, most Piri mamánál vagyok. Végül elmentek, megint édeskettes. Lightos vacsi(vajas kenyér), tea, gyógyszer, édes álom.
Kedden eldöntöttük, hogy csak este megyek be latinra, így a napom kávéval és némi pakolászással kezdődött, aztán villamosra szálltam, kulcsot másoltattam, hazamentem, mostunk, teregettem(pogóztam egyet a fregolival), kajáltunk, porzsákot cseréltem a Balázs által vett porszívóban, beüzemeltem a cserépkályhát(héra rlz), áthúztam az ágyneműt, felraktuk az ágytakarót, helyre került az összes szőnyeg és függöny és persze a feng-shui gyertyák is, mert kell a pozitív energia. Öt óra után leléptem latinra, közben Ledér, meg Piri mama hazaszállítmányozta a nénimet, aki volt kedves hagyni nekem egy doboz cigit még amellett a rengetegminden mellett, amivel ehhez a csodához hozzájárult(az ágyat, a bútorok és a konyhai eszközök egy jelentős részét ugyanis tőle kaptam, hogy az apróbb kiegészítőket ne is emlegessem és mindezek után még a berendezkedésben is rengeteget segített). Latin után hazamentem, átöltöztem, olvastam, aztán következett az első egyedül töltött éjszaka. Magamat is megleptem azzal, milyen jól aludtam.
Szerdán úgy tudtam, van sajtótörim, de aztán mégegyszer megnéztem indulás előtt a jegyzeteket és rájöttem, hogy nincs, ennek örömére szunyáltam egyet a kanapén, mert az ágyat már nem volt kedvem összebarmolni, miután öt percet szöszöltem az ágytakaróval. Azért mégiscsak bementem az egyetemre, benéztem Miklósékhoz, meséltem nekik is egy sort, mert három hete nem láttak és hiányoztam nekik vagymi. Aztán elmentem az Örsre, megvártam a Drágámat(negyven percet fagyoskodtam), együtt kalandtúrára indultunk bizonyos svéd lakberendező áruházba néhány apróságért. Lett szennyestartóm, a wc-ülőkémhez passzoló wcpapír-tartóm(amit most fogok összeszerelni),néhány tömbgyertyám, két összehajtható vágódeszkám, egy százas csomag teamécsesem, összecsukható fém teaszűrőm, dekorációm a padlóvázámba és egy doboz svéd kekszem. Az egész vásárlás-dolgot sorbanállással, mindennel együtt harmincöt perc alatt letudtuk(csak azért, mert előrelátó vagyok és írtam bevásárlólistát, célirányos vásárlás rlz), aztán villamossal(meg némi kavarodással) hazamásztunk. Felhordtuk a cuccot, ittunk kávét, aztán a Drága még elkísért a középkor szemináriumomra. Este még szétpakolgattam a gyertyákat meg a szennyestartóba is bepakoltam. Csináltam kaját, elmosogattam, elpakoltam. Olvastam, lefeküdtem.
Csütörtök délelőtt elindultam volna az Örsre, de némi csúszással sikerült csak, mert bizonyos időközönként nem jár a 62-es villamos, így 28-assal meg 3-assal kellett mennem(a 62-es közvetlenül megy, nincs átszállás és nem kell a szitáló esőben toporognom). A Hisztiben tiramisuztam egyet Viával, aztán átkísért a magentás mobil és stabil(értsd:vezetékes) telefon szolgáltatójához, ott két és fél óra sorbanállás után derült ki, hogy nincsenek nálam a megfelelő papírok(és nekem persze senki sem mondta, mi kell ehhez, az ujjamból meg nem cumizhatom ki, még sosem csináltam ilyet), hétfőn megyek vissza és akkor kötök szerződést és remélhetőleg hamarosan bekötik a kábeltévét, a telefont és az internetet is, mert a három együtt most olcsóbb, ha minimum egy évre vállalok hűséget, ha kettőre, akkor meg mégolcsóbb, hurráhurrá. Ezek után elsuhantam hajfestéket venni, mert ma reggel meg már a fodrásznál kezdtem, de ez már egy másik történet.
Szép lassan minden a helyén lesz, még néhány apróság hiányzik, de azokat majd beszerzem. Most mesélek kicsit a színekről. Az előtér krémszínű falát gyékényszerű, világosbarna tapéta borítja, színben és mintájában harmonizáló bordűrrel(jövő héten erről is lesz fotó). A konyhában ugyanez az összeállítás, hozzá barna, enyhén lestrapált konyhabútor, ha lesz rá pénz, természetesen kicseréltetem, de most még jól használható. Tetszik, hogy minden az én magasságom(meglehetősen alacsony vagyok a mai átlaghoz és trendekhez képest), mindent éppen elérek. A nappali bézs, az ajtók és az ablakok keretei selyemfényű fehérek. A bútorok cseresznye színűek, a szőnyeg barna, a kanapé krémszínű alapon virágmintás, a székek ugyanilyenek(régi, antik kanapéra és hozzá illő székekre tessék gondolni), idővel hazajönnek az én drága Édesanyámhoz(értsd: Piri mamához) és akkor a valamelyest modernebb polcokhoz illő kanapénak és egyéb ülőalkalmatosságoknak adják át a helyüket. Könyvek mindenütt, a tv végül mégiscsak szem előtt van, pedig nem akartam, de talán mégis jobb így, legalább nem a hálószobában van(a házas- vagy más esetben nemiélet és a nyugodt alvás gyilkosa egyébiránt a hálószobában tárolt tv). Ha már hálószoba, fehér, cirádás fém ágy, fehér ágytakaróval(alatta megbúvó színes ágyneművel, mert cseles vagyok). Cseresznye szekrények kétoldalt, felül áthidalóval, amit fekete gyertyatartók díszítenek (szimmetrikusan elrendezve ofkorsz). Cseresznyeszín komód, rajta szép formájú(üres és címkementes) pálinkásüveg, hatalmas, piros zselégyertya, háromágú, virágot formázó fekete fém gyertyatartó. Szemben az ajtó mellett tükrös asztal, mindenütt gyertyák. A fal fehér, mert már hosszászoktam az elmúlt húsz évben, hogy fehér hálószobám van, ezen nem akarok változtatni.
A fürdő és a wc szintén fehér, a csempe, a kád, a mosdókagyló és a wc-csésze is. A fürdőszobai holmik(folyékony és nem folyékony szappan tartó, fogkefetartó,jelenleg funkció nélküli fogmosópohár) sárgák, ahogy a törölközők is, ezt egyedül a fürdőszobai kilépő kékje és a két csiga és halacska alakú mécsestartó fehér alapon kék mintája bontja meg a nagy sárgaságot. A szennyestartó szintén fehér, összecsukható, így ha üres, akkorsem foglalja a helyet feleslegesen. A lámpák is fehérek a fürdőben és a konyhában is, a nappaliban és a hálóban sárgaréz csillárok lógnak, az előszobában pedig egy fehér, Ledérke és Titó ízlésében pedig ezután is bízhatok, mert ők választottak nekem lámpákat és bordűrt is. El tudod képzelni, Kedves Olvasó? Megérted, hogy imádom, igaz?
Méreteket, árat, arányokat és a szobák pontos számát még mindig nem árulom el, mert bizony kihagytam ezt-azt. Szándékosan nem beszéltem mindenről, mert még mindig nem lehet a legapróbb részletekre kiterjedően beszámolni. Ennek is eljön majd az ideje. A lényeg, hogy bár az előtér még mindig festékszagú, sikerült beleszeretnem. Imádok ottlakni, már alig várom a vasárnapot, mert akkor megyek. Otthonról HAZA.
*13:42-kor volt az első próbálkozás. Most, mire befejeztem, 19:59 van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése