2009. május 22., péntek

Flódni

Mivel sikerrel túléltem Tészabó(és ezt ő így, fonetikusan írja le)pedamókavizsgáját, gondoltam meglátogatom SütisMiklóst(aki nem összetévesztendő JegyzetboltosMiklóssal), pontosabban az ő cukrászdáját a Kazinczy és a Wesselényi utca sarkán és megajándékozom magam egy flódnival. A flódniról azt kell tudni, hogy egy kalória- és szénhidrátbomba, szilvalekvárral, mézzel, mákkal, dióval és almával töltött süteménycsoda(remélem nem hagytam ki semmit és a mézre is jól emlékszem). De hát ugye a hiúság után a falánkság a kedvencem a hét főbenjáró bűn közül(holtversenyben a bujasággal ofkorsz) és az ilyen édes bűnök jólesnek egy iszonyú vizsga után. Eleinte persze nem stresszeltem rajta, csak aztán kijött az egyik lány, elmondta, milyen a vizsga és én azonnal elkezdtem pánikolni. Természetesen nem azt a tételt húztam, amit szerettem volna, ráadásul a helyzethez képest egész tűrhetően felépített vázlatba is sikerült alaposan belezavarodnom, hála a mélyen tisztelt tanárnő kérdéseinek. Mindegy, átengedett, ez a fontos. Szóval elcsattogtam a cukrászdába, megálltam a pult előtt és azon agyaltam, mit egyek(ezt hangosan is mondogattam, "Mitegyekmitegyek?"), aztán a jó Miklós mosolyogva közölte, hogy egyek flódnit, mert az isteni. Mondom rendben, életem első flódnija. Már a jómúltkor is kacérkodtam vele, de akkor nem volt nálam annyi pénz. Hát most volt, úgyhogy rögvest meg is vettem, leültem a pult melletti asztalhoz és nekiláttam. Íz- és illatorgia. Azonnal elfelejtettem mindent, nem érdekelt, hogy kettest kaptam, hogy otthon kosz van és takarítanom kellene, hogy lesz még négy vizsgám, semmi. Csak a flódni. A szilvalekvár pont olyan volt, mint a mama lekvárja, majdnem elsírtam magam a gyönyörűségtől. A mákos réteg olyan volt, mint az én mákos piskótám, az alma mint keresztanyám almás sütije, a dió mint amit Piri mamáéknál szedtem a fa alatt és azon frissiben be is faltam. Rég ettem sütit ilyen élvezettel. Nem is, rég volt rám süti ilyen hatással.
Próbáld ki, Kedves Olvasó! 
Egy kis reklám: a cukrászda honlapját megtalálod a bejegyzés elején, ha SütisMiklós nevére klikkelsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése