2013. március 29., péntek

Hol vagy, tavasz?

Tegnap meglátogattam Piri mamáékat. Egy fél napig mesélhetnék, de majd külön postot szánok rá, most csak annyit említenék, hogy sétáltam az utcán, és elmentem az Orchidea cukrászda előtt. Gyerekkorom kedvenc fagyiját árulják itt, akkoriban fillérekből meg a félrerakosgatott húszforintosokból jókora gombócokat lehetett kapni. Kisiskolás koromban harminc-negyven forintokért vettük a "jagyuttfagyit", ma egy édestölcsért sem kapunk ennyiért. Százhetven forint volt legutóbb egy négydekás gombóc, tegnap nem néztem, mennyibe kerül, a fagyipultot se láttam, valószínűleg azért, mert szakadó hóban csak én szoktam fagyit nyalogatni.
Március huszonkilencedikén havazik, nem is akárhogy. Piri mama most hívott, hogy tizenvalahány centi hó esett. Mindjárt Húsvét, ilyenkor tavaszi kabátban meg balerinacipőben kéne futkosni, nem csizmában, farmer alatt cicanadrágban, meg téli kabát alatt két pulcsiban. Rémlik, hogy tizenegynéhány éve volt olyan húsvétunk, hogy farmerben és pólóban voltam ODAKINN. Nem is tudom, lesz-e locsolkodás idén Hollókőn, vagy a hideg miatt elteszik a vizes vödröket. Mert ott még szokás vödör vizet a lányok-asszonyok nyakába önteni. Pasi is ki akarja próbálni (még sosem locsolt meg lányt vödörrel), szépen meg fogom kérni, hogy ilyen időben ne áztasson el.
Kezdek félni, hogy mégiscsak van valami ebben a klímaváltozásos izében...

4 megjegyzés:

  1. pontosan 11 éve volt nagyon meleg ugyanezekre a napokra eső húsvétkor, 2002-ben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Stimmel. Emlékszem, hogy a kert közepén kaptak el és zúdítottak a nyakamba három-négy liter vizet.

      Törlés
  2. Most jöttünk meg Németországból, ott is havazott, áprilisban. Csehországban is. Bécsban is volt hó. Elegem van nekem is a télből, D-vitamint szed az egész család, nem hittem volna trúgót koromban, hogy a napfény hiányát fogom reklamálni valaha...

    Álllandóan Rasputina: 1816, the year without a summer megy. Szegény Peti utálja már. :D

    Csak a glamúr-napok tartja bennem a lelket, megyünk, és rózsaszín műfrufrut próbálunk majd. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg mindenféle csodákat csinálunk majd, amikből post lesz, az előkészületekről már írtam :)
      D-vitamint szedtek? Durva...

      Törlés