2014. január 4., szombat

A takarításról

Nem tudom, te hogy vagy vele, Kedves Olvasó, de én nem szoktam megvárni a tavaszt a nagytakarítással, amit nem is igazán nevezhetünk nagytakarításnak, inkább csak afféle selejtezésnek, amit rendrakással kötök egybe.
Sosem értettem egyébként, hogy mit kell magyarázni azon, hogy hogyan kell takarítani, én azt hittem, mindenkinek alap, hogy hol kell kezdeni, meg mit mire kell használni, aztán rájöttem, hogy van, akit jobban elkényeztettek nálam (pedig Piri mama is a tenyerén hordozott), és kollégista sem volt, mint én, tehát nem tudja, mekkora előnnyel jár, ha rendszeresen takarít és rendet rak. Persze van, amikor nálam is megcsúsznak a dolgok, nem mindig makulátlan a lakás, de két hét volt a maximum, amit takarítás nélkül éltünk túl. Egyébként heti rendszerességgel van söprés-felmosás-fürdőszobatkipucolás, a wc-t kéthetente súrolom ki ezzel a módszerrel, amúgy csak a fertőtlenítőbe mártott wc-kefével megyek rajta végig. Heti gyors, egy, legrosszabb esetben másfél óra alatt megvagyok vele (hatvanhárom négyzetméteren nyomulok, általában zenére), aztán kényelmesen hátradőlök és élvezkedem.
Az év eleji más, sokkal alaposabb. lyenkor nem a ruháktól szabadulok meg (a szekrényt egyébként is Glamour napok előtt szoktam átnézni ősszel és tavasszal), hanem minden más felesleges holmitól. Átnézem az előszobaszekrényt, mondjuk mióta Piri mama nem lakik velem, ott csak a kutya holmijai vannak (táp, pórázok, jutalomfalat, kutyaruhák), de érdemes néha ott is rendetrakni, meg feltételezem, más nem kutyakaját tart az előszobaszekrényében (ahhoz, hogy pl cipőket vagy kabátokat tároljak benne, kicsi, mert eredetileg a gáz- és villanyóra elfedésére lett odaszerelve). Mivel az Odú előszobája egyben étkező is, az étkezőasztalnak meg van egy szép nagy fiókja, ott is szét szoktam nézni. Nem nagy munka, az egész nagyjából fél óra alatt megvan.

A szilveszteri buli előtt Pasival letakarítottuk a hűtő tetejét, szóval azzal most egy darabig nem kell törődnöm, magával a hűtővel viszont kéne, kipakolás, takarítás, szortírozás, visszapakolás. Söprés, felmosás, míg szárad a padló, jöhet a konyha. A szekrényből kidobálok mindent, ami nem kell, ne adj' isten lejárt a szavatossága (a festőteám a kivétel, öt éve lejárt, de nem meginni akarom ugyebár, tehát nem számít, mikori) felírom egy cetlire, mit kell pótolni, egy nedves ronggyal kitörlöm a szekrényt, aztán mehet vissza minden a helyére. Tűzhelypucolás, mosogatótakarítás, letörlöm a munkalapot is, majd berakok egy bögre ecetes vizet a mikróba, két-három percig melegítem benne, aztán ronggyal vagy papírtörlővel szépen kitörlöm, tök simán lejön még a rászáradt mocsok is, nem kell sikálni, pláne nem kell vegyszerezni. A kávéfőzőt is elmosom, bár azt viszonylag gyakran (2-3 naponta) meg szoktuk csinálni Pasival. Söprés, felmosás, aztán még visszarakom a szőnyeget az előszobába és lehet kényelmesen hátradőlni, mert ez bizony többnapos program lesz, és nem az a cél, hogy bekattanjon a végére az ember lánya, tehát kell a pihenő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése