2006. december 5., kedd

Reinkarnáció


Noshát,egy kedves ismerősöm blogján olvastam valami aranyosat a reinkarnációról,mint olyanról.A poénhoz hozzátartozik,hogy az illető keresztény(félreértés ne essék,az égvilágon semmi bajom velük,amíg nem próbálnak megtéríteni),s mint ilyennek,nem kellene hinnie a reinkarnációban.Ez két okból is fura.Mármint hogy nem lenne szabad az ilyesmiben egy jó kereszténynek hinni.Az egyik ok Krisztus második eljövetele.Tudom,tudom,ezt nem kellene szó szerint értelmezni,de vannak,akik így értelmezik.A másik ok,hogy a Bibliában,nevezetesen az Újszövetségben (Lukács Evangéliuma,11/24 illetve 11/25)szépen le van írva,hogy reinkarnáció igenis van.De legalábbis testen kívüli élmény,ki hogy értelmezi.Imre bá,a volt biosztanárom hívta fel rá a figyelmemet.Érdekes,hogy mikor elsős gimis koromban olvastam(nem kell meglepődni,sok olyat olvastam már,amit kevesen feltételeznének rólam első ránézésre),fel se tűnt,vagy csak másképp értelmeztem az olvasottakat,nem tudom.Mindenesetre sok furcsaság van ebben a vallásban,rengeteg az ellentmondás.Túl sok ahhoz,hogy értsem.Hát kérdem én,most akkor szabad hinni benne,vagy nem szabad?Nem mintha gyakorolnám "eredeti" vallásomat,de mégiscsak megkereszteltek annakidején...
Ha szabad,ha nem,én nem hiszem,én TUDOM,hogy van reinkarnáció.Túl sokszor történik velem fura dolog,túl sokszor álmodom furcsaságokat(nem hülyeségek,mert van értelmük és túlságosan is valósághűek.Az ilyen álmaimból valahogy kimaradnak a szimbólumok.Az összes többi álmom telistele van velük),és nem hinném,hogy ez azért van,mert túl sok fantasyt olvasok,vagy mert túl sok "hülye filmet" néztem.És a vicc az,hogyha valakinek erről beszélek,az illető rögtön arra kér,hogy mutassak valami trükköt.Ezek nem trükkök,ez nem poén és én nem vagyok Ungár Anikó.Ezek a dolgok egyszerűen jönnek,nem is hívnám varázslatnak se,csak afféle megérzésnek,vagy nem is tudom.A helyzet az,hogy nem igazán tudok mit kezdeni a dologgal,csak van,de mégis én vagyok,én csinálom,s nem érezném teljesnek az életem,ha egyszercsak megszűnne.Nem jó,nem vicces,de mégis valahogy hiányozna,ha nem lenne.Ettől vagyok az,aki vagyok.
Megint szépen eltértem a témától,de úgy érzem,kiveséztem már,mit gondolok a reinkarnációról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése