2008. augusztus 7., csütörtök

Mesedélután

Babóval voltam laza négy órácskát, az istennek nem akart elaludni, puffogtam is egy sort, mondtam neki, hogy akkor büntiből ma nincs mesenézés. Tesóm hazajött, kiteregettünk, Piri mama meg jön haza, dúl-fúl, nem lehet hozzászólni, mondom mi a bánatos csacsifül van már megint, Tesóm mondja, hogy bizti az a baja, hogy nem mentünk még ki Herencsénybe Sanyi bácsiékhoz almát meg körtét szedni. Egy sor hiszti után eltűnt a Doktorral egyetemben, Tesóm hívja, közli, hogy ő már úton van. Kocsiba be, tipli utánuk, Cserhátsuránynál értük őket be. A háznál még morgott egy sort, aztán almaszedés közben megjött a jókedve, én addig lelegeltem az összes szedret az elülső bokrokról, hátulról meg Piri mama hozott nekem, mikor elment kukoricáért és útközben belebotlott a szederbe. Szedtem még friss levendulát, ittam házi eperszörpöt(igazi eperből), ettem földrepottyant almát. Miután mindent letaroltunk, hazajöttünk, én beestem a konyhába, mert a pár szem szedertől meg attól az egy almától csak éhesebb lettem, ettem hát egy szelet vajas kenyeret sonkával. Ahogy viszem vissza a tányért, jött be Tabi, hogy lesz egy gyümileves, mondom Piri mamának, keverjetek egy kicsit többet, hogy nekem is csurranjon-cseppenjen, mert úgy megkívántam. Erre lelkemjóanyám közli, hogy hátazúgynem. Mondom akkor csinálok magamnak :P Mennyiségeket nem tudok nagy hirtelen, mert én csak érzésre öntözgettem a dolgokat, de fini lett. 
Tehát íme a "recept": fogtam egy jó mély levesestányért(itteni becenevén levesesbilit), öntöttem bele némi főzőtejszínt(ez fontos,nem HABtejszín, hanem FŐZŐtejszín kell bele),nyomtam bele málna- meg eperöntetet(bolti csoda, flakonból,sok százalék műanyag meg néhány E betű :D ),aztán fogtam egy kisebb habverőt és jól elkevertem. Ezt a szép sűrű lötyit aztán felöntöttem őszibaracklével meg 1,5%-os tejecskével és megint jól elkevertem. Belehajigáltam konzerv gyümölcsmixből pár kockát, meg a gyümölcsök cukros levéből is öntöttem egy egészen picit és voilá, kész a hideg gyümölcsleves! És nem kellett hozzá a tudomisénmilyenmárka zacskós gyümölcslevespor :) Piri mama szerint isteni lett, pláne, hogy most csináltam ilyet életemben először. Jól bekajáltam belőle, remek zárása volt a mai napnak. Holnap is csinálok, mert ezt a Tesóm is szereti. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése