2009. március 25., szerda

A muffin

Csokis muffint sütöttem, egész jó lett, csak kicsit sápadt, "kreol", mert kispóroltam belőle a kakaót(nem volt itthon sok).
Ami kell:
6 dkg vaj
1 egész tojás(héj nélkül ofkorsz)
25 dkg cukor
30 dkg liszt
1/2 citrom reszelt héja(kihagyható hozzávaló, legalábbis én kihagytam, nem volt kedvem reszelgetni)
2 dkg (nem instant) kakaó (na ebből nekem kb a fele állt rendelkezésemre)
1 csomag sütőpor
2,5 dl tej
egy doboz energiaital(fontos, ha egy nehéz nap után állsz neki sütögetni)
Ahogy csináltam:
Bekapcsoltam a sütőt, és mivel gáz, fogalmam sincs, hány fokos volt(baromi meleg, annyi szent). Aztán fogtam a Kedvencnagynénitől kapott mérőpoharamat(amin jelölve vannak a milliliterek és a mennyiségek cukorból, lisztből és rizsből(vagyis hogy hány deka :P). Először kimértem a cukrot, amit a kb-ra kimért vajjal, meg a szerencsétlenül járt tojással együtt habosra kevertem(szép új habverő rlz). Aztán kimértem a lisztet, amit elkevertem a kakaóval, meg a sütőporral. A cukros-vajas tojáshoz hozzákevertem a tejet, majd ezt az egészet elkevertem a kakaós-sütőporos liszttel. Elővettem a muffintepsimet, belepakolgattam a rém trendi kockás muffinkosárkákat, majd egy kanállal szépen beletöltögettem a keveréket a kosárkákba. Kb. tizenöt percig sütöttem. Finom lett, bár itt-ott kissé kimászott a tészta a formából :D Fotót nem mellékelek, majd a következő alkotásomról, mert ez elég csúf lett. Mint a chokito(emlékszik még rá valaki?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése