2009. június 2., kedd

Madártej és tócsni

Madártej, azaz nálunk (Piri mama után szabadon) "tejesmadár" volt a vasárnapi nyalánkság, kivételesen nem jóanyám csinálta az egészet, én is besegítettem, úgyhogy elregélem Neked, Kedves Olvasó, milyen is a mi madártejünk. Egy liter tejhez négy tojás és négy evőkanál cukor kell, de nálunk kevés egy liter, tehát rögtön tizenkét tojással, három liter tejjel és tizenkét evőkanál cukorral indítottunk. Az egyszerűség kedvéért én az egyliteres verziót mondom el. Tehát a hozzávalók:
egy liter tej(a zsírtartalom jelen esetben tök lényegtelen)
négy tojás
négy evőkanál cukor
kb fél tasak vaníliás pudingpor(a főzős verzió, mi a három literhez használtunk el egy egészet, de ki a franc akar harmadolni?)
egy darab robotgép
egy darab kézi habverő
egy jó nagy fazék
egy darab segítőkész leánygyermek(a legfontosabb hozzávaló, ha nem akarsz rögtön az elején idegbajt kapni attól, hogy míg kevered a tojássárgáját a cukorral, ötször kifut a tej)
két keverőtál
egy darab mélyhűtő
egy darab tűzhely
Hogy is kell ezt?
Fogod a tojásokat és ügyesen szétválasztod őket(nem olyan bénán, mint én, könyékig tojásos voltam a tizenkettedik után). A fehérjét bedobod pár percre a fagyasztóba, majd a sárgáját jól elkevered a cukorral(picit habosra), meg a pudingporral. Felrakod a tejet forrni, közben kiveszed a tojásfehérjét és a robotgéppel, meg némi porcukorral habbá vered. Ha a tej felforrt, szépen belepakolgatod a tojáshabot és megfőzöd benne. Ha ez megvan, a habot szedd ki egy tálba, aztán a még mindig forró tejhez keverd hozzá a cukros-pudingporos tojássárgáját. Adj neki pár percet, közben szólj a családnak/élettársnak/miegyébnek, hogy madártejveszély közeleg, aztán a tojásos-tejes lötyit öntsd rá a tejben főtt habra. Hagyd kihűlni, aztán jó étvágyat!Tócsnit akkor szoktam csinálni, ha van egy kis maradék krumplim meg hagymám(és persze kellően éhes vagyok, de nem vagyok elég fáradt). Jelen esetben két szem gyerekökölnyi krumplim volt(ez nagyon kevés, igazából még tócsninak is), abból már nem lehet se pürét, se semmit csinálni, úgyhogy megpucoltam és lereszeltem. Hozzáütöttem egy egész tojást, beledobtam kb két evőkanál lisztet, ráreszeltem egy kis fej vöröshagyma felét(egy egész sok lett volna még a kis fejből is), belenyomtam egy gerezd fokhagymát, megsóztam, megborsoztam, dobtam bele egy csipetnyit a kékzacskós étel(élet?)ízesítőből, meg ugyanennyi pirospaprikát, aztán az egészet jól összekevertem. Egy serpenyőben felforrósítottam némi olajat(olivát, mert az volt közelebb, de sima étolajban szoktam egyébként kisütni, bár olyankor azért nagyobb mennyiségeket csinálok), aztán egy kanállal belepakolgattam a krumplis masszából egy keveset és lángosszerűre formáztam(na jó, a "pici lepényke" közelebb áll a valósághoz, egyébként ezt krumplilepénynek, vagy krumplibabának is hívják) és kisütöttem. A kész tócsnira sajtot reszeltem és meglocsoltam egy kis tejföllel(fokhagymás olajjal is meg szoktam kenni, de azt most nem volt türelmem csinálni hozzá), aztán jól megettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése