2007. január 8., hétfő

Tőlem, Neked


Ady Endre: Elbocsátó,szép üzenet

Törjön százegyszer százszor-tört varázs:
Hát elbocsátlak még egyszer, utólszor
Ha hitted,hogy még mindig tartalak,
S hitted,hogy kell még elbocsáttatás.
Százszor-sujtottan dobom,ím,feléd
Feledésemnek gazdag úr-palástját.
Vedd magadra,mert lesz még hidegebb is,
Vedd magadra,mert sajnálom magunkat,
Egyenlőtlen harc nagy szégyeniért,
Alázásodért,nem tudom,miért,
Szóval már téged,csak téged sajnállak.

Milyen régen és titkosan így volt már:
Sorsod szépítni hányszor adatott
Ámító kegyből,szépek szépiért
Forrott és küldött,ékes Léda-zsoltár.
Sohase kaptam,el hát sohse vettem:
Átadtam néked szépen ál-hitét
Csókoknak,kik mással csattantanak
S szerelmeket,kiket mással szerettem:
És köszönök ma annyi ölelést,
Ám köszönök mégis annyi volt-Lédát,
Amennyit férfi megköszönni tud,
Mikor egy unott,régi csókon lép át.

És milyen régen nem kutattalak
Fövényes multban, zavaros jelenben
S már jövőd kicsiny s asszonyos rab-útján
Milyen régen elbúcsuztattalak.
Milyen régen csupán azt keresem,
Hogy szép énemből valamid maradjon,
Én csodás, verses rádfogásaimból
S biztasd magad árván,szerelmesen,
Hogy te is voltál,nemcsak az,aki
Nem bírt magának mindent vallani
S ráaggatott diszeiből egy nőre.

Büszke mellemről,ki nagy,telhetetlen,
Akartam látni szép hullásodat
S nem elhagyott némber kis bosszuját,
Ki áll dühödten bosszu-hímmel lesben.
Nem kevés, szegény magad csúfolását,
Hisz rajtad van krőzusságom nyoma
S hozzám tartozni lehetett hited,
Kinek múlását nem szabad,hogy lássák,
Kinek én úgy adtam az ölelést,
Hogy neki is öröme teljék benne,
Ki előttem kis kérdőjel vala
S csak jöttömre lett beteljesedve.

Lezörögsz-e,mint rég hervadt virág
Rég-pihenő imakönyvből kihullva,
Vagy futkározva rongyig-cipeled
Vett nimbuszod,e zsarnok,bús igát
S,mely végre méltó nőjéért rebeg,
Magamimádó önmagam imáját?
Kérem a Sorsot,sorsod kérje meg,
Csillag-sorsomba ne véljen fonódni
S mindegy,mi nyel el,ár,avagy salak:
Általam vagy,mert meg én láttalak
S régen nem vagy,mert én már régen nem látlak.

Szeretettel ajánlom elsősorban a Bikák,másodsorban a Szüzek,valamint az Oroszlánok és a Skorpiók figyelmébe.Így,többes számban.Mindőjüknek,akikkel valaha dolgom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése