2008. február 16., szombat

Film

Ezt most le kell írnom.Fél perce nézek egy filmet az HBO-n,tök véletlenül kapcsoltam oda.Nemrég kezdődhetett,az első kép,amit láttam,sok egymásra hajigált bőrönd volt és az egész olyan furcsán ismerősnek tűnt.Rájöttem,hol láttam már.Még elsős gimis koromban szervezett az iskola egy kirándulást Lengyelországba.Krakkó,Wieliczka,Oswiecim(Auschwitz),Zakopane.A kiállítás,a bőröndök,a cipők,a szitavászon,a gyerekruhák...Még most is beleborzongok,ha csak rágondolok,hát még ha látom :( Nem vagyok híve az erőszaknak,a rasszizmusnak,antiszemitizmusnak,mert én mindenkit emberként kezelek,mindegy,hogy az illető fekete,fehér,sárga,félvér,negyedvér,keresztény,muszlim,zsidó,pogány,nekem nem számít.Ember.
A romákat sem ítélem el csak azért,mert romák,hiszen vannak köztük is becsületes emberek(hidd el,Kedves Olvasó,találkoztam már olyannal).Zajosak,koszosak,de emberek.Minden ember megérdemel egy esélyt és senki sem érdemli meg,hogy egy értelmetlen háborúban ölje meg olyasvalaki,aki magát felsőbbrendűnek tekinti.
A zsidókkal sincs bajom,akiket ismerek,mind végtelenül kedvesek,okosak,értékes emberek.
Sokféle ember megfordul nálunk,hiszen Piri mama vendéglátós,meg aztán az ELTE-re járok,nap mint nap rengeteg emberrel kerülök ezáltal kapcsolatba és senkit sem ítélek meg első látásra.Ha mégis,sosem azért,mert teszem azt ázsiai,vagy mert tudomisén katolikus.Nem a bőrszín és a vallás számít,hanem hogy MILYEN EMBER.
Ott az a roma kissrác,a kis késelő,őt sem azért ítélem el,mert roma.A szüleit sem azért ítélem el,mert romák,hanem mert nem törődnek a gyerekükkel és mert nem dolgoznak.Nem tesznek semmit azért,hogy az életük jobb legyen.Nem tartom őket jó embernek,de mégis emberszámba veszem őket.
Soha senkit nem tudnék bántani.Pláne megölni.Egyetlen embert sem,nemhogy egy egész népet.Főleg egy olyan eszméért nem,aminek az égvilágon semmi értelme. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése