2009. május 27., szerda

"Hadd főzzek ma magamnak"

Éhes voltam, de semmi kedvem nem volt Piri mamám fagyasztott sóskájához, mert azt eszem már egy hete. Imádom, képes vagyok egy fazékkal megzabálni belőle ültő helyemben, de ami sok, az sok. Sajtos tésztát tegnap csináltam, nem ehetek minden nap ugyanazt. Körbenéztem tehát idehaza. Volt még negyed kiló pulykamell a fagyasztóban, meg hát ugye tegnap felbontottam a tejfölt, nem akartam, hogy megromoljon, mert a hétvégén úgy néz ki, megint hazamegyek, de erről majd egy külön bejegyzésben mesélek. Szóval pulyka, tejföl. Rizsem mindig van itthon, az alap. Mustárom is van, mert Kedvencnagynénivel vettünk. Hmmhmmm...Gyöngyhagyma is van, kreáljunk belőle kaját! Fogtam tehát a madarat, pontosabban a mellehúsát és jól felcsíkoztam, persze csak azután, hogy kiolvadt, jegesen elég nehéz lett volna. Közben felpakoltam a rizst főni, egy bögre rizst két bögre vízzel meg egy csipet sóval(elég sótlanul főzök, kiskoromban sószegény diétára fogott az orvos, ennek következtében sikeresen leszoktam a sóról), aztán fogtam egy serpenyőt és olvasztottam benne némi vajat. A vajra rádobtam a húst és amikor már kezdett fehéredni, rádobtam két evőkanál tejfölt, meg picivel kevesebb mustárt(olyan másfél evőkanálnyit :D ), aztán ezt az egész tüneményt megszórtam a v betűs, kékzacskós ételízesítővel, némi kakukkfűvel(szárítottal, a friss még éppen csak csírázik) és egy egészen pici bazsalikommal. Rotyogott egy sort, a végén beleforgattam a gyöngyhagymát is(majdnem kifelejtettem) közben szép lassan a rizs is jól szétfőtt, mert én úgy szeretem. Szórtam rá tehát némi szurokfüvet(origanum vulgare, azaz oregano), meg dobtam bele egy kis vajat, mert úgy még ragacsosabb, még istenibb lesz(utálom azt a hülye pergős, agyonsózott rizst, amit Piri mamáéknál elémraknak). Amint a vaj elolvadt, jól elkevertem, aztán előszedtem egy jó mély tálkát, belepakoltam a rizst(pontosabban csak a felét, mert két részletben ettem meg), meg a húst, fogtam két pálcikát és leültem a szexi kecskelábú asztalomhoz. Fini volt, ha megtetszett, nyugodtan próbáld ki, Kedves Olvasó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése