2013. december 3., kedd

Mézes-szezámos csirkemell

Baromi sokszor eszünk kínai kaját. Nagyon szeretjük, mert fűszeres, laktató és nem kell vele szenvedni, legalábbis amikor rendelünk, vagy hazahozzuk. Nade a rendelésre rámegy a gatyánk is, szóval amit lehet, megpróbálok itthon reprodukálni. Így történt ez az én személyes kedvencemmel, a szezámos csirkehússal is. Fotózni sajnos nem volt időm meg lehetőségem, de a következő recepthez megpróbálok lőni párat (ha nem felejtem el).

Ami kell hozzá:
-egy jó képességű teflonserpenyő, de ha menő vagy és van wokod, csináld abban
-csirkemellfilé, én kb fél kilóból csináltam
-2 tojás
-2 evőkanál tej (nem kötelező méricskélni)
-3-4 evőkanál liszt
-késhegynyi sütőpor
-só
-2 evőkanál méz
-2 evőkanál ketchup
-tetszőleges mennyiségű szezámmag
-chilipehely (elhagyható, ha nem bírod az erőset)

A lisztet, tejet, tojást, sót és sütőport összekevered, csomómentesre. Kb olyan sűrűnek kell lennie, mint a muffin vagy az amerikai palacsinta tésztájának. Ha túl sűrű, mehet bele még egy kis tej, ha túl híg, akkor meg értelemszerűen liszt. A csirkét falatnyi kockákra vágod, beleforgatod a masszába, aztán forró olajban kisütöd. Amint ezzel megvagy, felmelegíted a mézet, belekevered a ketchupot, végül a szezámot és a chilit, aztán beleforgatod a tésztabundás húsokat, és már meg is vagy. Vállon veregetheted magad.
Én sima főtt rizzsel szeretem, de teljesen jól működik sült vagy főtt krumplival is.

Vega verzió: cukkinit vagy sima főzőtököt forgatsz a masszába, és azt sütöd ki (mindkettőt teszteltem, elképesztően finom).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése