2014. január 12., vasárnap

A takarításról #2

Na, ez van, ha az ember lánya nem tartja magát a saját blogtervezőjéhez. Remélem, nem haragszol a csúszásért, Kedves Olvasó.
Ott tartottam, hogy a konyha és az előszoba kitakarítása után kényelmesen hátradőlsz, és pihensz egy jót. Akár egy egész éjszakát. Veszel egy nagy levegőt (ha az egész éjszakás pihit választottad, értelemszerűen másnap), és végignézed a fürdőszobában a polcot. Aminek lejárt a szavatossága, az mehet a kukába (aminek hamarosan lejár, azt villámgyorsan el kell használni). Gyors portörlés, visszapakolás. Jöhet a tisztítószeres szekrény, a szabály ugyanez, közben írd fel a listádra, hogy mit kell pótolni. Itt is egy gyors portörlés, visszapakolás, aztán elő a gumikesztyűt, szivacsot, meg a tisztítószert (nálam ez a DenkMit általános fertőtlenítőszere, másfél literes fehér flakonos, kék kupakos csoda), és lehet szétkenni a szivacs segítségével a kádban, amit előtte kicsit bevizeztél. Hagyd fenn pár percig a cuccot, közben szedd össze a padlóról a hajszálakat, söpörj fel. Töröld ki a fertőtlenítőszeres szivaccsal a mosdókagylót, menj végig a csaptelepeken, aztán az egészet öblítsd le meleg vízzel. Ecetes vízzel, vagy ablaktisztítóval spricceld le a tükröt, papírtörlővel töröld le, aztán jöhet a felmosás. Húsz-huszonöt perc az egész, ha ügyes vagy. A wc tisztításról már megjegyeztem, hogy Urban:Eve Via módszerét követem (tulajdonképp sokminden mást is úgy csinálok mint ő, nagyjából azóta, hogy öt éve beköltöztem az Odúba), így erről most nem írnék részletesen, ha nem muszáj. Eldobható kesztyűt használok, hajfestésből szokott maradni, meg Pasi anyukájától is kaptam a múltkor egy nagy szatyorral, szóval én el vagyok látva, de háztartási boltokban meg a DM-ben is lehet kapni viszonylag olcsón, nagy kiszerelésben itt láttam nemrég. Wc pucolás előtt még felsöprök és felmosok ott is (mert az Odúban külön van a wc). Aztán megint kényelmesen lehet hátradőlni, mert a hálószoba és a nappali nagy falat lesz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése